Online marketing is in dit digitale tijdperk waarin we leven de afgelopen jaren enorm gegroeid. Het is in deze maatschappij niet meer weg te denken. Ondanks dat online marketing vrij nieuw is blijft het maar veranderen en komen er steeds meer nieuwe dingen bij. In deze blog lees je dan ook 5 weetjes over online marketing die jij nog niet wist!
Bloggen
Met bloggen krijgt een bedrijf niet meteen meer omzet, winst of verkopen. Wel is er gebleken dat er door bloggen wel tot vijf keer meer conversie kan worden behaald. Het helpt dan ook beter te presteren op social media. Betere prestaties op social media zorgen voor een groter bereik bij de doelgroep en een groter bereik zorgt voor meer omzet en een hogere winst. Bloggen zoals er net zoals PR voor dat er betere relaties ontstaan. Het onderhouden van relaties tussen een bedrijf en haar klanten is dan ook wat een pr bureau doet.
E-mailmarketing
Door middel van SEO wordt de doelgroep bereikt. Het is daarna nog wel belangrijk om de bereikte groep te enthousiasmeren. Hierbij speelt e-mailmarketing een grote rol. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat e-mailmarketing ervoor zorgt dat (potentiële) klanten enthousiast kunnen worden van producten. E-mailmarketing kan ervoor zorgen dat als klanten nog niks gekocht hadden uiteindelijk wel overgaan tot een aankoop.
Afbeeldingen
Dat afbeeldingen belangrijk zijn voor het visualiseren van een stuk tekst is wel algemeen bekend. Ook de kwaliteit van afbeeldingen kan daarbij een grote rol hebben. Afbeeldingen van producten hoeven tenslotte niet meer te lijken op een schoolfoto van vroeger. Producten met professionele foto’s worden beter verkocht, net zoals dat Google jouw website als kwalitatief content zal beschouwen.
Google Adwords
Google Adwords is een programma waarin geadverteerd kan worden. Bij dit adverteren is het verstandig om in een advertentie je telefoonnummer en locatie te vermelden. Uit onderzoek is gebleken dat dan het doorklikratio veel hoger ligt. Een hele simpele manier om meer conversie te realiseren.
Visuele content
Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat visuele content meer wordt onthouden. Investeren in geschreven content is daarom minder belangrijk dan bijvoorbeeld beeldmateriaal zoals video’s of unieke afbeeldingen. Wanneer visuele content beter wordt onthouden leidt het tot een hogere conversie en meer omzet.